Paus

Tar en liten paus från solen innan det är dags o gå ut en sväng igen. :)

Jobbade ju igår men va så sjukt lugnt så gick hem redan runt halv två! :D Gött, gött! Åkte upp till Västersjön o mamma o pappa en sväng. Satt i solen en stund. Sen åkte jag o mamma o köpte mat på Soya. Mollan anlände och maten intogs. Mat från Soya kan vara den bästa maten som finns. :) Intog en solstol och sov en stund i solen innan jag o Mollan åkte hem. Gjorde oss iordning för kvällen. Va hos Molla runt halv åtta typ. Lina, ja, Molla o Linda. Sen kom Mollas jobbarkompis och hennes kompis med. Var mycket trevligt. Satt ute på gården och drack lite cider, åt chips, jordgubbar och melon o sånt gott. :) Tanken var ju att vi skulle dra till nån form av uteservering men vi kom inte så långt utan vi satt kvar o tjötade hemma hos mollan tills det var dags o kasta in handduken och bege sig hemåt. En mycket trevlig kväll iaf. :D

Idag vaknade jag runt tio och i mitt kök (där solen ligger på på morgonen) var det 41 grader... Fick lite smått panik över att jag fortfarande var inne! hahah... Ringde o väckte Mollan så åkte vi o handlade lite o sen upp till Västersjön. O sen har jag legat där i solen hela dagen. Haft en så himla skön dag. Har inte ens haft mobilen i närheten! :P Solade lite, åkte ner o badade och solade lite till. Sen skulle Linda o Molla jobba och mamma o pappa iväg. Så jag stannade kvar en stund själv. Så jäkla skönt. Satt där i solen och läste och bara njöt av att vara ledig och ta det lugnt! Underbart.

Årets första bad idag med då! Förra året badade vi första juni... Men i år blev det inte förrän idag! Var ju kallt när man gick i men sen var det verkligen skönt!! :D

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag träffa Sofia. Tänkte ta o sätta oss (i skuggan) i nån park eller nåt i den stilen. Nice nice.

Imorrn är det back to work at 6.00 a.m. Blir nog en ganska smidig vecka. Måndag o tisdag som vanligt, onsdag jobbar jag bara förmiddag sen tar jag och girlsen en dag i solen nånstans! Sen torsdag är det ju begravning så då är jag ju ledig o sen är det fredag o så är det helg igen! :)

Men nu har jag inte tid o sitta här i jiddra mer,

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback