Back home!

I torsdags efter att Mollan slutat jobba tog vi vårt pick o pack och begav oss ner mot Mellbystrand. Kom ner och när vi kommer dit så har Henke o Danne redan kommit. Dom som skulle kommit först ett dygn senare. Så det var ju en positiv överraskning. :P Det var iaf en väldigt bra stuga! Kanske inte världens modernaste men den var helt klart funktionell och bra! :)

Maten påbörjades och ciderna öppnades. Åt grillad kyckling, ris och jordnötssås. Riktigt gött! :D Satt o tjötade en stund o sen tog vi en promenix ner till havet och kollade läget. Sjöng "Ta mig till havet" och "Trubaduren"... Haha. Fint lät det, kan ni tro! ;P  Vädret var inte helt på vår sida utan det regnade lite emellanåt men det var en sån himla bra uteplats på huset så där satt vi hela kvällen sen tills det var dags o krypa ner i sängen för några timmars sömn. :)




Igår sen så vaknade jag redan vid halv sju. Robban var vaken o skulle ut med Texas så jag hängde på så tog vi oss ett morgondopp. Kallt var det men gött! Årets första dopp i havet! Alltid gött o bada i havet!! Gick hem o väckte resten... Haha. O då var väl klockan kanske halt åtta eller nåt...! :P Åt frukost och sen körde vi lite kubb o grejer. Solen visade sig emellanåt och då passade vi på att njuta av den. Annars gjorde vi det vi kände för. Spelade lite yatzy, tog en powernap, drack nån cider osv osv. Snacka om att njuta av ledighet! :D Källe o Tesa anlände sen under kvällen och då grillade vi och åt massa god mat! Körde en omgång med kubb men sen började det regna igen så då intog vi uteplatsen och satt där även den kvällen. :)




 



Idag var vi inte uppe riktigt lika tidigt. Klockan var nog åtta iaf! :P Frukosten intogs och sen hängde vi mest. Åt lite chips o tjötade. Lunchen blev mcd-mat och det vet vi ju sen innan att det aldrig är fel... :P Sen plockade vi iordning lite, solade lite, sov lite o sen var det dags o börja dra sig hemåt. Jag hade ju lovat o köra Dannes bil, som dessutom var automat...! Så Linda o Robert åkte i deras bil o jag, Danne o Henke i Dannes bil. Det var Mamma Mia skivan på repeat och hög volym hela vägen o där satt vi som tre fån o diggade järnet! Hahaha.





Har verkligen njutit av att vara ledig och det har vart så obeskrivligt skönt att komma bort lite!! Har haft det så skönt och roligt så det är nästan så att träningsvärken gör sig till känna i magen av allt skrattande!

Ledig imorrn med o då ska jag inte göra mer än vad jag känner för. Sen är det back to reality på måndag igen. Men jag har verkligen fått mersmak på det här med att vara ledig... :P Så gött för det har vart lugnt o skönt och inget att oroa sig för över jobbet med. Gött är det.

Nu ska jag kolla lite på Ondskan o ladda upp bilderna på facebook o sen blir det sängen!

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback