Happy New Year.

Igår var den efterlängtade dagen! :D Visst jag kan hålla med om att det är lite överskattat och folk har för höga förväntningar på denna dag (framför allt kväll...). Men jag hade en riktigt lyckad kväll så jag tycker inte att det är så överskattat. Det är en viss känsla att fira in ett nytt år.

Jobbade till halv sex igår... Precis som förra året... Stressade hem och gjorde mig iordning. Skjutsade mamma o pappa till fest och sen hem och göra sminket och håret klart. Det började inte bra. I mina ögon såg varken hår, smink eller kläder bra ut. Det var nästan så jag tänkte ta bort sminket, sätta upp håret i tofs och gå o lägga mig. Hahaha. Men fixade och donade lite och sen blev jag nöjd ändå. :P

Mötte upp Mollan och gick vidare till Robert. Blev lite snittar (jag älskar ordet snittar. Och själva innerbörden liksom. Det är... Vad ska man säga... Glammigt. :P) och förrätt. Sen satt vi o pratade lite. Sen var det dags för huvudrätt. Potatisgratäng och kycklingfilé med soltorkade tomater och mozarellaost i. Det var guuudomligt gott. Vattnas i munnen när jag tänker på det... Hahaha... Sen var det efterrätt och det var inte fel det heller!! Vi spelade lite spel, hade frågesport och körde lite charader. Snart var klockan halv tolv och det var dags att bege sig ut i kylan för att skjuta lite raketer och skåla in det nya året. Den känslan är mäktig, tycker jag. Obetalbar. När vi var nöjda med raketerna så gick vi hem till Robert igen. Åt lite ost och kex. Spelade lite mer spel och umgicks och hade trevligt. Så småningom började både en och två av oss klippa lite med ögonlocken och det var dags att åka hem och krypa i säng!

Jag är väldigt nöjd med nyårsafton 2008!

Önskar att jag kunde göra nån slags resumé på mitt 2008 men jag har alldeles för kort minne för det... Men ett par saker  från mitt 2008:

- Mammas o pappas 100-årsfest
- Timrekordet på jobbet på påskafton och strömmen går timmen efter i full rusch...
- Började träna på pass på Friskis och insåg hur kul det är!!
- Hv tog Sm-guld
- Personalfest på Harrys
- Resan till Bulgarien med familjen
- Alla partykvällar med Singstar och Olearys
- Midsommarfirandet i Västersjön
- Sex And The City-premiären
- Semester och en vecka med strålande sol och mycket bad och slappande uppe vid Västersjön.
- Kräftskiva i Västersjön
- Stockholm och kryssning med girlsen

Men framför allt... Många mysiga, roliga, knäppa, underbara tillfällen med mina vänner - dom som betyder mest i mitt liv.

Jag tror på 2009! Som jag o Lindus diskuterade igår. 2008 har vart ett bra år - inget speciellt liksom, varken upp eller ner. Men 2009 tror jag kommer bli ännu bättre. Vi konstaterade att 2007 var bra, 2008 bättre och 2009 kommer bli bäst! :)


/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback