Behov...

Helt plöstligt kände jag ett väldigt behov av att skriva...

Har suttit och kollat igenom en massa kort. Från året som vart och kort för flera år sen. Konstigt hur livet ter sig. Det livet jag hade och levde för, säg fyra år, sedan... Det är inte alls samma liv idag. Det var helt andra vänner man umgicks med och det mesta kretsade kring att det skulle bli helg så man kunde ha filmkväll på fredagen (ev festa...), festa på lördagen och ha bakisdag på söndagen. Och det är kanske inte riktigt det livet jag skulle vilja ha idag men missförstå mig rätt. Då var det det bästa jag hade! Jag trivdes som fisken i vattnet och mådde hur bra som helst. Man behövde inte ta så mycket ansvar. De flesta var singlar och det var absolut ingen som var förlovad eller hade barn!

Nu, några år senare så ser det inte alls likadant ut. Det är inte alls samma vänner man umgås med. Situationen på jobbet ser relativt annorlunda ut och så gör även fritiden. Man (jag) har liksom blivit äldre. Och det är klart jag har blivit det. Men på nåt sätt ser jag ju fortfarande mig som samma Anna som för fyra år sen... Att umgås med vänner är fortfarande viktigt men idag är det nog mer uppskattat att träffas t ex en onsdag för en fika än vad det var för fyra år sen. Det är fest någon gång då och då men aldrig varje helg. Man umgås fortfarande i princip varje helg men nu har de flesta pojkvän och några är förlovade och det finns till och med en och annan som har barn. Inte i min absoluta närhet men runtomkring.

Om ytterligare fyra år tror och hoppas jag att jag kommer att ha kvar de vänner jag har nu. Då kommer jag vara knappt 28 år. Snacka om att man är vuxen då!? Undrar vad som kommer vara ens prioriteringar då?

Alla dessa tankar. Grundade på att man kollar på kort och minns tillbaka. Jag trivdes som sagt otroligt bra med det livet jag hade och levde för fyra år sen och jag trivs lika bra med det livet jag har och lever nu även om det är två helt skilda världar...

Bara en massa dravel och tankar men kände som sagt ett behov av att skriva ner det! Ibland önskar jag att jag visste hur framtiden ser ut. Men i nästa sekund tänker jag att jag inte alls vill veta. Är allt ljust och ser ut som i mina drömmar så... Klart jag vill veta då... Men om det skulle vara raka motsatsen... Klart man inte vill veta då... Gå och vänta på nån form utav liv som man inte vill ha?

Jaa, inte vet jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback