2 0 0 8

2008. nytt år. nya möjligheter.

dagen igår började med jobb. slutade halv sex. stressade hem. gjorde mig i ordning i min nya skjorta, min nya väst och mina "gamla" byxor. haha. sen var klockan alldeles för snabbt halv sju och jag, linda o malin struttade iväg till lina o nadi. snön föll och det var sjukt halt. men snö. det är fint med snö, trots allt. väl framme hos lina o nadi var det plankstek som gällde. riktigt gott! o som efterrätt kladdkaka a´la lina. hon hade verkligen lyckats med den måste jag säga! mmm!

summerade året lite när vi satt i soffan. tänker inte dra den här men längst ner slänger jag in en liten lista som jag lånat!

kvällen var ung när vi med taxi tog oss in till stan och karlssons. var mycket trevligt och det fylldes på med folk ju senare kvällen blev. strax innan tolvslaget var det massa folk! trodde inte så många var ute på nyår.. men det var ju trevligt. sen närmade klockan sig 24 och tillsammans räknade vi ner och skålade in det nya året! den känslan som infann sig är obeskrivlig. en gång om året känner jag så. det är säkert därför den är så speciell. eftersom den bara återkommer en gång om året. lyckan var total. "happy new year" spelades och där stod vi allihop och bara kände det nya året infinna sig. lycka. jag älskar nytt år. nytt år för mig är nya möjligheter. och 2008 kommer kanske aldrig kunna mäta sig med 2006, som hittills är det bästa året i mitt liv, men 2008 kommer garanterat slå 2007 med hästlängder! det ska jag personligen se till!

 

det var min nyårsafton.

nu är det dags för mig att krypa ner i sängen. efter en lång dag på jobbet börjar jag 6.30 imorrn. puh.

tjing tjing.




Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
solen. vill ha en sommar med massa sol och bad och värme. det saknade jag.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
23:e januari, 31:a mars, 7:e april, 21:a oktober, 8:e december, 16:e december och såklart, 31:a december!

Vilken låt/ar kommer alltid att påminna dig om 2007?
umbrella, apologize, what i've done, live forever, big girl's don't cry, hey there delilah

Största musikaliska upptäckten?
Plain White T's

Något du önskade dig och fick?
hmm... det håller jag för mig själv.


Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?

hm... jag vet inte riktigt vad jag ska svara på denna så jag hoppar helt enkelt över den!

Dog någon i din närhet?
ne, o det är jag glad för!


Vilka länder besökte du?

ehm... inga?!

Blev du kär under 2007?
nej, nej.

Vad gjorde du på din födelsedag?

jag flyttade till vår dåvarande lägenhet på barnarpsgatan... det var väl det enda jag hann med i princip...

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
mycket måste jag nog säga. 2007 var ett turbulent år. mycket tårar, avsky och känslor. ett år som nu när det lagt sig har gjort mitt liv till något väldigt bra även om jag inte hade hoppats på att det skulle bli det på det sätter som det blev! men med facit i hand så var nog det som hände bra...


Hur höll du dig från att bli galen?
alltså... vet inte om jag gjorde det? haha.


Vem var den bästa nya personen du träffade?

asså... nya personer vet jag inte... listan kan nog göras lång! men ni som är bäst i mitt liv. ni vet vilka ni är!





over and out  /080101


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback