livet...

vad vill jag egentligen med mitt liv??? jag har sagt innan att jag inte känner nån stress eller ångest (som sååå många andra...) och det gör jag inte nu heller. tanken bara slog mej ikväll... hur länge kommer mcd ta upp så stor del av mitt liv, som det gör nu? det kommer vara ett tungt beslut den dagen jag slutar där. för jag älskar mitt jobb. kan tyckas att det är underbetalt (vem vill inte ha mer lön) och det är mkt slit. det är inget att hymla med men det har blivit så stor del av mitt liv. alla människor. det är sååå mycket.

men vad händer då den dagen jag slutar där? kommer jag börja plugga? ne, det har jag svårt att tro... jag är inte en sån person som skulle kunna läsa nåt år, lite som sysselsättning. förena nytta med nöje. nej, när jag väl sätter mej i skolbänken... då kommer det vara sista gången. jag är inte den sorts människan som kommer plugga en massa!! nånstans känner jag lite extra för ett yrke... förskolelärare... eller nåt som har med små barn att göra... helst 1-3 åringar! men det innebär att jag måste plugga. och som sagt. jag är inte redo än på mååånga år!

att resa är inget direkt som lockar mej... tyskland, england, usa, australien... klart det är vissa ställen man vill besöka. vissa ställen man vill uppleva. men jag är inte säker på att jag skulle må varken bättre eller sämre utav det!

hmm... framtiden är sååå stor!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback